Op deze pagina vindt u informatie en contactgegevens van de BICS-helpdesk. Voor vragen en antwoorden kunt u ook de FAQ-pagina raadplegen.
BICS-helpdeskÂ
De BICS-helpdesk biedt uitgebreide ondersteuning bij diverse vragen met betrekking tot BICS, zoals software-installatie en eventuele problemen tijdens het gebruik ervan. U kunt contact opnemen met de BICS-helpdesk via:
T: +31 (0)88 20 22 600 (openingstijden: maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur)
E: helpdesk@bics.nl
Indien nodig zal de BICS-helpdesk u terugbellen aan boord, waar u zich ook bevindt in Europa. Wanneer u contact opneemt met de helpdesk, is het belangrijk om uw juiste telefoonnummer en beschikbaarheid door te geven.
Piketdienst
Indien u elektronisch meldplichtig bent en door een probleem met BICS hieraan niet kunt voldoen, kunt u buiten kantooruren contact opnemen met onze piketdienst. In dat geval kunt u een voicemailbericht achterlaten, waarna wij op een later tijdstip terug zullen bellen. De bereikbaarheid van de piketdienst voor bijzondere noodgevallen is als volgt:
Buiten kantooruren: 's ochtends tussen 06:00 - 09:00 uur en 's avonds tussen 17:00 - 23:00 uur. In het weekend tussen 09:00 - 17:00 uur.
Indien uw melding buiten deze tijden valt, raden wij u aan om uw melding alsnog per marifoon aan de desbetreffende verkeerspost door te geven. Niet-meldplichtige schepen die in het weekend en buiten kantooruren problemen ondervinden, worden uitsluitend tijdens kantooruren geholpen.
TeamViewer
Om u optimaal te ondersteunen, maakt de BICS-helpdesk indien nodig gebruik van de software TeamViewer. Met deze software kan de BICS-helpdesk op afstand uw PC overnemen. Het is echter vanzelfsprekend dat u vooraf uw toestemming hiervoor moet geven. We willen u verzekeren dat uw privacy en veiligheid volledig worden gewaarborgd.
Om problemen zo snel mogelijk op te lossen, wordt u vriendelijk verzocht om de gratis software TeamViewer vooraf te installeren op uw PC. U vindt alle informatie over TeamViewer hier.