Contact

Antwoorden op veelgestelde vragen vindt u op de FAQ-pagina. Heeft u daarna nog steeds hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op.

BICS-helpdesk

TeamViewer logoT: +31 (0)88 20 22 600 (openingstijden: maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur)
E: helpdesk@bics.nl

De BICS-helpdesk biedt uitgebreide ondersteuning bij diverse vragen met betrekking tot BICS, zoals software-installatie en eventuele problemen tijdens het gebruik ervan. Indien nodig zal de BICS-helpdesk u terugbellen aan boord, waar u zich ook bevindt in Europa. Wanneer u contact opneemt met de helpdesk, is het belangrijk om uw juiste telefoonnummer en beschikbaarheid door te geven.

Piketdienst

Indien u elektronisch meldplichtig bent en door een probleem met BICS hieraan niet kunt voldoen, kunt u buiten kantooruren contact opnemen met onze piketdienst. In dat geval kunt u een voicemailbericht achterlaten, waarna wij op een later tijdstip terug zullen bellen. De bereikbaarheid van de piketdienst voor bijzondere noodgevallen is als volgt:

Buiten kantooruren: 's ochtends tussen 06:00 - 09:00 uur en 's avonds tussen 17:00 - 23:00 uur. In het weekend tussen 09:00 - 17:00 uur.

Indien uw melding buiten deze tijden valt, raden wij u aan om uw melding alsnog per marifoon aan de desbetreffende verkeerspost door te geven. Niet-meldplichtige schepen die in het weekend en buiten kantooruren problemen ondervinden, worden uitsluitend tijdens kantooruren geholpen.

TeamViewer

TeamViewer logoOm u optimaal te ondersteunen, maakt de BICS-helpdesk indien nodig gebruik van de software TeamViewer. Met deze software kan de BICS-helpdesk op afstand uw PC overnemen. Het is echter vanzelfsprekend dat u vooraf uw toestemming hiervoor moet geven. We willen u verzekeren dat uw privacy en veiligheid volledig worden gewaarborgd.

Om problemen zo snel mogelijk op te lossen, wordt u vriendelijk verzocht om de gratis software TeamViewer vooraf te installeren op uw PC. U vindt alle informatie over TeamViewer hier.

Rijkswaterstaat en Bureau Telematica Binnenvaart zijn niet aansprakelijk voor enige schade, verlies of kosten voortvloeiend uit het gebruik van TeamViewer, inclusief maar niet beperkt tot technische storingen, beveiligingsincidenten, of ongeautoriseerde toegang tot gegevens.